Agiilne arendus ning freemium ärimudel


Agiilne arendus Spotify näitel


Agiilne tarkvaraarendus viitab tarkvara arendamise metoodikale, mis keskendub iteratiivsele arendusele, kus nõuded ja lahendused arenevad isejuhtivate meeskondade koostöö kaudu. Agiilse arendusmeetodi peamine eelis on see, et see võimaldab meeskondadel kiiremalt ja kvaliteetsemalt reageerida muutuvatele nõuetele võrreldes näiteks kosemudeliga.


Üheks agiilse tarkvaraarenduse näiteks on Spotify - Spotify on suurim ja populaarseim heli voogesituse teenus maailmas, hinnanguliselt 286 miljoni kasutajaga. Agiilse arendusmeetodi kasutamine on aidanud kaasa innovatsiooni ja tootlikkuse suurendamisele, keskendudes autonoomiale, kommunikatsioonile ja kvaliteedile.


Spotify arendamiseks moodustatakse tüüpiliselt 6-12 inimesega rühmad ning igal rühmal on oma ala, mida arendatakse. Iga rühm võib ise valida endale sobiva agiilse meetodi arendamiseks (nt scrum sprint, xp). Igal rühmal on agile coach ja toote omanik (product owner). Näost näkku kommunikatsiooni peetakse olulisemaks kui dokumentatsiooni. 


Sarnaseid tooteosasid arendavad rühmad moodustavad omakorda hõimu, kus on ca 40-150 inimest. Hõimu pea on vastutav selle eest, et töötajatel oleks produktiivne ja innovatiivne töökeskkond.

Ühiste huvidega töötajatest moodustub aga mitteametlik grupp - gild. Gildi mõte on tagada läbipaistvus, lahendades probleeme ja hoides tiime fokusseerituna. Näiteks testijate gildis saavad kokku eri hõimude testijad, kes saavad üksteist probleemidega aidata.


Spotify arendusmeetodi peamised eelised on, et ettevõttes on vähem formaalseid protsesse ning rohkem enesejuhtimist ja autonoomiat.




Freemium ärimudel Dropboxi näitel



Viimase kümne aasta jooksul on „freemium” - „tasuta” ja „premium” kombinatsioon - muutunud domineerivaks ärimudeliks Interneti start-upide ja rakenduste arendajate seas. Kasutajad saavad kasutada tasuta põhifunktsioone, kuid premium sisu on tasuline.


Dropbox on võrgus paiknev failivarundussüsteem , mis võimaldab varundada Internetis kõiksugu faile, neid teistega jagada ning sünkroniseerida. Kasutades freemium ärimudelit, kus põhiteenus on tasuta ning premium teenus tasuline, kasvas Dropbox 200 miljoni kasutajaga äriks. Kuigi kasutajatebaas on tohutu, siis hinnanguliselt ainult 1,6 - 4% kasutajatest on ostnud premium versiooni.



Viited:

https://www.cprime.com/resources/what-is-agile-what-is-scrum/ 

https://medium.com/scaled-agile-framework/exploring-key-elements-of-spotifys-agile-scaling-model-471d2a23d7ea 

https://www.atlassian.com/agile/agile-at-scale/spotify 

https://hbr.org/2014/05/making-freemium-work 

https://store.hbr.org/product/freemium-pricing-at-dropbox/514053

Kommentaarid